-
Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti OravaKrb, s. r. o.
- Všeobecné ustanovenia
1.1.Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim – spoločnosťou OravaKrb, s. r. o., IČO : 53 384 512, so sídlom Matice slovenskej 3723, 010 08 Žilina, Slovenská republika, zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Žilina, Oddiel: Sro, Vložka č. : 76101/L, IČ DPH : SK2121375586 (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Pojmy definované v týchto Všeobecných obchodných podmienkach majú rovnaký význam v kúpnej zmluve ako aj vo všetkých ostatných listinách a dokumentoch. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred znením týchto Všeobecných obchodných podmienok. Ustanovenia kúpnej zmluvy a týchto Všeobecných obchodných podmienok (v ďalšom texte aj ako „VOP“) majú prednosť pred tými ustanoveniami právnych predpisov (najmä Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb.), ktoré nie sú donucovacej (kogentnej) povahy. Zmluvné strany môžu zmeniť, doplniť alebo vylúčiť niektoré ustanovenia Všeobecných obchodných podmienok iba písomne na základe dohody oboch zmluvných strán. Uzavretú kúpnu zmluvu možno zmeniť, doplniť alebo zrušiť iba písomne. Práva a povinnosti zmluvných strán a ostatné otázky, ktoré tieto VOP alebo uzavretá kúpna zmluva výslovne neupravujú, sa spravujú ustanoveniami príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky. Kupujúci prehlasuje, že so Všeobecnými obchodnými podmienkami a s platným cenníkom bol pred odoslaním objednávky a uzavretím kúpnej zmluvy vopred oboznámený a vyjadruje s nimi súhlas v plnom rozsahu. Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty (DPH) v zákonom určenej výške.
Kontaktné údaje predávajúceho:
obchodné meno : OravaKrb, s. r. o.
adresa sídla : Matice slovenskej 3723, 010 08 Žilina, Slovenská republika
adresa predajne, centrálneho skladu, servisného strediska, miesta pre uplatnenie reklamácie a kontaktná poštová adresa : Matice slovenskej 3723, 010 08 Žilina, Slovenská republika
zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Žilina, Oddiel: Sro, Vložka č. : 76101/L
IČO : 53 384 512
IČ DPH : SK2121375586
e-mailové kontakty : info@oravakrb.sk
internet : www.oravakrb.sk
telefóny :
prevádzková kancelária : 0918 364 633
informácie o objednávkach : 0917 584 686
sklad : 041/5166786
číslo účtu pre bezhotovostné platby IBAN :SK12 1100 0000 0029 4809 6747
BIC (SWIFT) : TATRSKBX
prevádzková doba : pondelok až piatok (okrem štátnych sviatkov) : 08:30 - 15:00
sobota: zatvorené
nedeľa : zatvorené
štátny orgán dozoru a ochrany spotrebiteľa : Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, Odbor výkonu dozoru, tel. č. : 041/763 21 30, 041/724 58 68
a/ Kupujúcim sa rozumie fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá je podnikateľom v zmysle § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb. alebo je vymedzená v § 261 ods. 2 Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb.
b/ Spotrebiteľom sa pre účely nárokov zo zodpovednosti za vady a nárokov prislúchajúcich zo zákonnej ochrany spotrebiteľa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania v zmysle § 2 písm. a/ zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v spojení s § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb.; pre iné účely je spotrebiteľ označený v týchto VOP ako “kupujúci”.
c/Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva, na základe ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať kupujúcemu hnuteľnú vec (tovar) určenú jednotlivo alebo čo do množstva a druhu a previesť na neho vlastnícke právo k tejto veci a kupujúci sa zaväzuje predávajúcemu zaplatiť za tovar kúpnu cenu.
d/Tovarom sa rozumejú produkty a výrobky, ktoré sa nachádzajú v katalógoch a iných podkladoch a prezentáciách predávajúceho.
e/Zmluvnými stranami sa rozumejú predávajúci a kupujúci spoločne.
f/ Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru (výrobku).
g/DPH sa rozumie daň z pridanej hodnoty.
1.2.Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy uzavreté na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len "kúpna zmluva") a na všetky právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.
1.3.Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od všeobecných obchodných podmienok, budú odchylné ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
1.4.Zoznam tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je katalógom bežne dodávaného tovaru a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Aktuálnu dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená na základe cielenej otázky kupujúceho.
1.5.Predávajúci je viazaný svojou ponukou tovaru prezentovaného na ktorejkoľvek internetovej stránke predávajúceho vrátane kúpnej ceny počas lehoty 24 hodín od odoslania oznámenia o prijatí objednávky kupujúcemu.
- Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1.Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme e-mailovej správy kupujúceho zaslaného predávajúcemu a/alebo vo forme kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho a/alebo vo forme telefonickej objednávky kupujúceho predávajúcemu (ďalej len "objednávka").
2.2.Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim je telefonické alebo e-mailové potvrdenie predávajúcim kupujúcemu o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim označené ako "potvrdenie objednávky". Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho, ktoré kupujúci obdržíte na e-mailovú adresu ihneď po odoslaní objednávky, sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky ale je iba informáciou o doručení objednávky. Na e-mailovú adresu kupujúceho budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom objednávky.
2.3.Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO a pod.) prípadne iné údaje.
- Práva a povinnosti predávajúceho
3.1.Predávajúci je povinný:
- dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
- zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR
- odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad)) a splniť všetky právne povinnosti ustanovené právnymi predpismi
3.2.Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
3.3.Predávajúci má právo bez akýchkoľvek sankcií alebo náhrady škôd stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote 7 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.
- Práva a povinnosti kupujúceho
4.1.Kupujúci je povinný:
- včas prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
- zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
- nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho,
- potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby,
- uvádzať vždy výlučne pravdivé, úplné a neskresľujúce údaje a skutočnosti a predávajúcemu poskytovať potrebnú súčinnosť.
4.2.Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
- Dodacie a platobné podmienky
5.1.Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Vystavené vzory, katalógy, typové listy a vzorkovníky sa v skutočnosti sa môžu líšiť, najmä v odtieni farieb.
5.2.Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar dodať kupujúcemu v lehote do 30 dní od dodania tovaru dodávateľom alebo výrobcom tovaru predávajúcemu.
5.3.Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho z dôvodu aktuálnej nedostupnosti tovaru na sklade, predávajúci je oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane, o čom predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie.
5.4.Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru pred uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.5. Hmotnosť, rozmery a ostatné technické údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sa v skutočnosti môžu líšiť iba nepatrne, maximálne o 0,5 %.
5.6.Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
5.7.V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru a písomné plnomocenstvo. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a skladné vo výške uvedenej v bode 2 tohto článku týchto všeobecných obchodných podmienok. Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.
5.8.Kupujúci je povinný riadne skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal hneď po doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je povinný kupujúci vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne predávajúci poskytnúť odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných závad tovaru dodať kupujúcemu nový tovar.
5.9.Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v 5.2. Obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 7 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
5.10. Kupujúci ku každej zásielke obdrží faktúru e-mailom alebo v balení tovaru. Tam kde je pri predĺženej záruke nutný záručný list, kupujúci ho obdrží v balení tovaru.
5.11.Spôsoby platieb sú : v hotovosti pri prevzatí tovaru (pri osobnom odbere na predajni alebo u kuriéra), platba na účet, dobierkou, nákup na splátky. Spôsob platby si zvolí záväzne kupujúci pri objednaní tovaru.
- Kúpna cena
6.1.Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru vrátane DPH (ďalej len "kúpna cena") formou hotovostnej platby v určenej prevádzkarni predávajúceho, dobierkou v mieste dodania tovaru, dobierkou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej poštové služby, platbou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej spotrebiteľské úvery alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho uvedený v záväznej akceptácii objednávky.
6.2.Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru, zmena ceny je účinná najskôr odo dňa jej zverejnenia.
6.3.V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.4.Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6.5.V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
6.6.V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy pred zaplatením celej kúpnej ceny, zmluvné strany sa dohodli, že zaplatená záloha na kúpnu cenu alebo jej časť sa započíta na prípadné pohľadávky predávajúceho voči kupujúcemu, ak v kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak.
6.7.V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu pri prevzatí tovaru, zmluvné strany sa dohodli, že predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy s tým, že zaplatená záloha na kúpnu cenu alebo jej časť sa započíta na prípadné pohľadávky predávajúceho voči kupujúcemu, ak v kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak.
6.8.Náklady spojené s odoslaním a doručením tovaru, s montážou a vynáškou nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
6.9.Všetky cenové a zľavové akcie sú platné do vypredania zásob alebo do uplynutia časovej viazanosti akcie, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.
- Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1.Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny dodaného tovaru (výhrada vlastníckeho práva).
7.2.Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
- Záruka za akosť, záručná doba, reklamácie
8.1. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru dodaný tovar starostlivo prezrieť, skontrolovať neporušenosť všetkých obalov, správnosť jednotlivých položiek, ich úplnosť a prípadné viditeľné poškodenie tovaru vzniknuté prepravou. V prípade zjavných vád tovaru alebo porušenia obalov je kupujúci povinný vadný tovar odmietnuť alebo existujúce vady ihneď vytknúť priamo v dodacom liste, inak kupujúcemu neprislúchajú akékoľvek práva zo zodpovednosti za vady. Skryté vady tovaru zistiteľné až pri jeho rozbalení, montáži alebo použití je kupujúci povinný predávajúcemu bezodkladne písomne oznámiť vrátane konkrétnej špecifikácie vád. V prípade, že kupujúci neobdržal návod na používanie tovaru, je povinný túto skutočnosť riadne uviesť v dodacom liste alebo ju bezodkladne písomne oznámiť predávajúcemu a zdržať sa používania a montáže tovaru až do doručenia uvedených písomností.
8.2. V zmysle § 429 Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb. predávajúci poskytne kupujúcemu záruku za akosť tovaru iba v prípade, že predávajúci vystaví kupujúcemu písomný záručný list s uvedením dĺžky záručnej doby a podmienok záruky. Predávajúci v rámci takto poskytnutej záruky preberie záväzok, že dodaný tovar bude počas záručnej doby spôsobilý na bežné a obvyklé používanie.
8.3. Nároky kupujúceho - podnikateľa z vád tovaru sú upravené príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb., pokiaľ tieto VOP neurčujú inak.
8.4. Nároky kupujúceho - spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady a iné zákonné nároky s touto zodpovednosťou súvisiace sú upravené príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. a vydaným Reklamačným poriadkom predávajúceho, ktorý obsahuje najmä informácie o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde môže spotrebiteľ reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok sa vzťahuje iba tie na zmluvné vzťahy, v ktorých je kupujúci spotrebiteľom v zmysle § 2 písm. a/ zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa. Reklamačný poriadok predávajúceho je súčasťou týchto VOP.
8.5. Záruka za akosť sa nevzťahuje na vady alebo opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým alebo nadmerným užívaním, šamotové dosky, žiaruvzdorné sklo, nesprávnym alebo nevhodným používaním tovaru, nesprávnym zaobchádzaním s tovarom alebo vlhkým alebo chemicky agresívnym prostredím, v ktorom je tovar umiestnený. Všetky práva kupujúceho vyplývajúce z poskytnutej záručnej doby zanikajú, ak kupujúci nedodržal pokyny uvedené v návode na používanie tovaru, ak tovar bol použitý v rozpore s účelom na ktorý je určený alebo ak tovar bol svojvoľne upravený alebo opravovaný. Nároky z vád tovaru nie je možné taktiež uplatňovať na vady tovaru, pre ktoré bola poskytnutá osobitná zľava z kúpnej ceny a na vady, ktoré spôsobil kupujúci po prevzatí tovaru, najmä pri vlastnej preprave a montáži tovaru. Predávajúci taktiež nezodpovedá za tie vady tovaru, ktoré vznikli v dôsledku ďalšieho používania tovaru po zistení vady tovaru.
8.6. Vadou tovaru nie sú nepodstatné odchýlky v rozmeroch a v hmotnosti tovaru a prirodzené odchýlky vo farebných odtieňoch a povrchovej štruktúre tovaru spôsobené najmä pôvodom použitého materiálu alebo prostredím, v ktorom je tovar používaný.
8.7.Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho. Informácie o servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu, alebo na internetovej stránke predávajúveho, alebo ich v prípade potreby predávajúci poskytne kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
8.8. Ak je kupujúci spotrebiteľom, odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len "Zákon").
8.9.Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený spotrebiteľom od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
8.10.Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu so záručným listom a dokladom o zaplatení.
8.11.Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho tak, že doručí tovar do sídla alebo prevádzkárne predávajúceho na vlastné náklady a súčasne vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a doručí ho predávajúcemu. Podobu formulára zverejní predávajúci umiestnením na internetovej stránke predávajúceho; kupujúci však je oprávnený reklamáciu uplatniť písomne i bez použitia reklamačného formuláru akýmkoľvek iným právne relevantným a určitým spôsobom. Kupujúci je povinný v reklamačnom formulári alebo v písomnej reklamácii presne označiť druh, presný opis a rozsah vád tovaru. Zákazník má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
- doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu s faktúrou a popisom závady tovaru,
- doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu.
Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu a ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
- doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
- vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru treťou osobou, určenou predávajúcim, ktorá o obhliadke vydá kupujúcemu písomné potvrdenie,
- doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu.
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar je nutné doručiť do sídla predávajúceho, ak predávajúci alebo určená osoba neurčí inak (napr. dopraviť tovar priamo určenej osobe).
8.12.Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu.
8.13.Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe.
8.14.Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8.15.Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný tovar s totožnými parametrami.
8.16.Nároky z vád tovaru a nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká najmä :
- nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
- neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
- uplynutím záručnej doby tovaru,
- mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
- poškodením tovaru vyššej moci (vis maior) alebo neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
- poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
- neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
- zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
8.17.Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- odovzdaním opraveného tovaru,
- výmenou tovaru,
- vrátením kúpnej ceny tovaru,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
- písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.18. Predávajúci je povinný o spôsobe vybavenia reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.
8.19. Dĺžka záručnej doby prislúchajúcej kupujúcim - spotrebiteľom je 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba dlhšia a plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou.
8.20.Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.21.V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
8.22.Všetky právom uplatnené záručné opravy sú v prípade existencie vád tovaru bezplatné.
8.23.Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho nasledujúcim spôsobom:
- predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
- predávajúci vadný tovar vymení.
8.24.Pokiaľ ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vád, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
- výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
- v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar.
8.25.Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené vo formulári na uplatnenie reklamácie.
8.26.Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
8.27.Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
8.28. V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie zamietnutím reklamácie, o uplatených nárokoch kupujúceho z titulu tvrdených vád tovaru rozhoduje príslušný súd na základe podanej žaloby.
- Výluky zodpovednosti
9.1.Kupujúci je povinný tovar používať výlučne v súlade s právnym predpismi a návodom na používanie a súčasne výlučne na účel určený výrobcom tovaru.
9.2. Predávajúci nezodpovedá sa škody a ujmy spôsobené nesprávnym používaním tovaru, jeho nesprávnou inštaláciou a údržbou, používaním tovaru neoprávnenými alebo nespôsobilými osobami alebo ďalším používaním tovaru po výskyte vady tovaru.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho
10.1.Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, vyššej moci, nedostupnosti tovaru u výrobcu, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode alebo v prípade nedodržania platobných podmienok zo strany kupujúceho. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 7 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
- Ochrana spotrebiteľa, právo spotrebiteľa na odstúpenie o zmluvy na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho
11.1. Práva spotrebiteľa (nepodnikateľa) upravené príslušnými ustanoveniami Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. a Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predú (v ďalšom texte iba “ZOSD”) ďalej iba zostávajú týmito VOP plne nedotknuté. Pokiaľ niektoré ustanovenie právnych predpisov donucovacej (kogentnej) povahy upravujú práva a nároky spotrebiteľa výhodnejšie alebo iným spôsobom, použije sa vždy príslušné ustanovenie právneho predpisu, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
11.2. V prípade uzavretia zmluvy na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho je spotrebiteľ v zmysle § 7 a nasl. ZOSD oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa :
- a) prevzatia tovaru v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru,
- b) uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo
- c) uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči.
11.3. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 ods. 1 ZOSD u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu odovzdal predávajúci.
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa § 7 ods. 1. ZOSD. Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať jeho odoslanie na adresu oznámenú spotrebiteľovi predávajúcim v súlade s § 3 ods. 1 písm. b) až d) ZOSD alebo na adresu, ktorej zmena bola spotrebiteľovi náležite oznámená predávajúcim po uzavretí zmluvy. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 ZOSD a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
12. Ochrana osobných údajov
12.1. Kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, prípadne funkčné číslo telefónu a e-mailovú adresu, ak nimi disponuje. V prípade, že kupujúci je právnickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, prípadne funkčné číslo telefónu a e-mailovú adresu ak nimi disponuje. Kupujúci – fyzická osoba alebo osoba konajúca v mene kupujúceho – právnickej osoby vyhlasuje, že v zmysle ustanovení zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov uďeľuje súhlas, aby predávajúci ako poskytovateľ spracovával a uschovával jeho osobné údaje na účely vybavenia objednávky tovaru, dodania tovaru a prípadnej reklamácie služby. Predávajúci sa zaväzuje, že tieto údaje kupujúceho neposkytne a nesprístupní tretej osobe. Kupujúci udeľuje zhotoviteľovi tento súhlas na dobu 5 rokov. Súhlas so spracovaním osobných údajov je možné kydekoľvek odvolať kedykoľvek písomnou formou. Kupujúci podpisom na objednávke služby súčasne potvrdzuje, že bol riadne a včas poučený a informovaný o všetkých jeho právach dotknutej osoby vyplývajúce zo zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a súčasne, že udelil predmetný súhlas v zmysle ustanovení zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov.
- Spotrebiteľské spory
13.1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na spoločnosť OravaKrb, s. r. o. so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým spoločnosť OravaKrb, s. r. o. vybavila jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že spoločnosť OravaKrb, s. r. o. porušila jeho práva.
13.2. Ak spoločnosť OravaKrb, s. r. o. na žiadosť spotrebiteľa podľa vyššie uvedeného bodu 1. odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania zákazníkom, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (v ďalšom texte iba ako „ZoARSS“).
13.3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov so spoločnosťou ť OravaKrb, s. r. o. je Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Ústredný inšpektorát SOI, Prievozská 32, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky, pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá ani obmedzená.
13.4. Návrh spotrebiteľa na začatie alternatívneho riešenia sporu musí obsahovať náležitosti uvedené v ustanovení § 12 odsek 3 ZoARSS. Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je spotrebiteľovi k dispozícii na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR (http://www.mhsr.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-clr/146956s ) a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. K návrhu spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.
- Záverečné ustanovenia
14.1.Predávajúci má právo na zmeny, doplnenie alebo zrušenie týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
14.2.V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena a doplnenie musí byť vykonaná v písomnej forme.
14.3.Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia bude medzi nimi bude uskutočňovaná spravidla písomne alebo vo forme e-mailových správ, pokiaľ nie je zmluvou alebo týmito všeobecnými obchodnými podmienkami určené inak.
14.4.Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia právnych predpisov, najmä Obchodného zákonníka (pozn. iba pri kupujúcich – podnikateľoch), Občianskeho zákonníka, Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky právne vzťahy medzi nimi sa spravujú výlučne právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to aj v prípade, že kupujúci má sídlo alebo miesto podnikania, prípadne bydlisko mimo územia Slovenskej republiky.
14.5. Tieto všeobecné obchodné podmienky sa stávajú sa záväznými a nadobúdajú účinnosť dňom 04.02.2021.
14.6. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky, reklamačný poriadok a platný cenník predávajúceho si pred odoslaním objednávky a uzavretím kúpnej zmluvy starostlivo prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Žiline dňa 04.02.2021
Majiteľ stránky www.sporakynatuhepalivo.sk si vyhradzuje právo používania tejto stránky na reklamné účely, v prípade zneužitia alebo nakopírovania tejto stránky na reklamné účely iným subjektom bude majiteľom tejto stránky vymáhané odškodné až do výšky 20000 € .